Wystawa fotografii – „Maskarada” – Andrzeja Wróblewskiego

Zapraszamy na wystawę fotografii 
„Maskarada” – Andrzeja Wróblewskiego
Wernisaż odbędzie się 07.03.2024 r. o godzinie 18:00
Galeria Osowa, Gdańsk, ul. Spacerowa 48 (Centrum Handlowe)
Wystawę można oglądać w Galerii Osowa od 01.03.2024 r. do 14.04.2024 r.

Wystawa „Maskarada” to zbiór fotografii z czasu karnawału w Wenecji,
tuż przed ostatnią pandemią.
Poszukując równowagi w różnorodności dotychczasowych projektów
fotograficznych, a być może wyrażając prawdziwą tożsamość,
przedstawiam skromny zestaw, tym razem fotografii kolorowych.
Karnawał w Wenecji jest śladem historii przenikającym do
teraźniejszości – ta tradycja ma już prawie tysiąc lat, a piękne,
często kosztowne i przekazywane z pokolenia na pokolenie przebrania i
maski nadal wypełniają weneckie ulice każdego roku.
Dzięki maskom uczestnicy karnawału zachowują anonimowość, co niegdyś
pozwalało na chwilę wolności od społecznych ograniczeń i hierarchii –
każdy jest równy przybierając tożsamość postaci wykreowanej poprzez
swoje przebranie.
 

O autorze:

Andrzej Kazimierz Wróblewski rocznik 1942. W latach 1961-1965
współpracował z Kielecką Gazetą Codzienną jako fotoreporter. W 1966
roku wstąpił do Gdańskiego Towarzystwa Fotograficznego i czynnie
uczestniczył w projektach fotograficznych pogłębiając swoje
umiejętności w wielu dziedzinach sztuki fotograficznej. Jest członkiem
rzeczywistego Fotoklubu RP oraz członkiem Związku Polskich Artystów
Fotografików. Autor kilkunastu wystaw indywidualnych, brał udział w
wielu wystawach zbiorowych oraz uczestniczył w konkursach fotograficznych
zdobywając nagrody i wyróżnienia. Otrzymał medal „Za zasługi dla
fotografii polski” w 100. Rocznicę Odzyskania Przez Polskę
Niepodległości. Przez dłuższy okres zajmował się tworzeniem małych
form rzeźbiarskich w bursztynie stanowiących unikatowe egzemplum o
zróżnicowanej symbolice, co w połączeniu ze srebrem nadawało głębię
oraz ponadczasową pewność wartości. Dużą wagę przywiązuje do
tworzenia w technikach historycznych; gumie chromianowej i platynotypii.
Od kilku lat sygnuje swoje fotografie niezależnie od kategorii i techniki
wykonania jako odautorskie, ponieważ od zamysłu – projektu od
całkowitego zakończenia, niezależnie od przeznaczenie, wszystko wykonuje
w pracowni autorskiej (łącznie z oprawą) i ma bezpośredni kontakt
fizyczny z tymi pracami. Zgłębia procedury i wymogi dla fotografii
kolekcjonerskiej, starając się sprostać trudnym wymogom formalnym aby
fotografia była uznana za kolekcjonerską i zapewniała trwałość
archiwalną. Drukuje swoje prace zapewniając zgodność z międzynarodowym
standardem Epson DigiGraphy.

Ten wpis został opublikowany w kategorii FRP, Nowości, wystawy. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.